Wednesday 5 February 2014

# A.O.W


Amirul di dalam sebuah kedai buku. Kedai buku di dalam sebuah pasaraya. Pasaraya yang belum runtuh. Amirul pegang sebuah buku kulit tebal. Tajuk buku tu "Art Of War". Amirul dah lama cari buku ni. Merata kedai buku dijelajah baru kini dijumpa. Amirul letak kembali di rak. Buku berada di rak. Rak di dalam kedai buku. Kedai buku di dalam pasaraya. Pasaraya belum runtuh.

Hajat di hati nak dikebas. Tapi takut nanti tersangkut kaki ketika ke syurga. Duit di poket tak berapa nak ada. Benar kata Ustaz Rais di sekolah dulu, bila kita nak baca buku, kita takde buku sebab takde duit. Tapi bila kita ada duit, takde masa nak baca buku. Amirul kini di situasi satu.

Amirul letakkan buku ke dalam sikit. Jauh dari tempat asal. Minggu depan ada duit, Amirul datang nak beli. Minggu depan Amirul akan ambil. Ishk!!! Tapi tak boleh, nanti ada orang lain beli dulu. Tak pun nanti pekerja kedai buku akan susun balik di tempat asal. Melepaslah Amirul nanti. Nak call member nak pinjam duit, semua zaman makan nasi bujang.

Amirul ada idea. Amirul kena tebalkan muka. Dan jujur.

"Cik, saya nak beli buku ni, tapi sekarang saya takde duit. Boleh tak cik simpankan dulu? Nanti minggu depan saya ambil, boleh cik?"

"Ouh, kalau macam tu saya akan tampal nama awak kat buku ni, letak bawah meja. Minggu depan awak datang mintak dekat saya."

"Okey. Oh, ye... Macam mana kalau saya datang nanti awak tak kerja pulak. Elok bagi nombor telefon awak. Nanti sebelum datang saya call tanya awak kerja ke tak. Okey?"

******

Malam itu. Pukul 11.

"Hai Fatin. Amirul ni. Tgh watpe tu? Dah tdo ke? Saya Amirul siang tadi."

-Message delivered-


6 comments:

  1. haaha... ini namanya menyelam sambil minum air ni ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula mirul ni jenis tak pikir..lemas satgi baru tau

      Delete
  2. amboi... untunglah

    Luangkan sedikit masa untuk vote blog acik yang tercalon bagi favorite lifestyle blog Cara vote di sini

    ReplyDelete
  3. taktik menjadi lah ye amirul... beli tak buku tu sudahnya..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak beli pun sis..meme trix mirul nak ngorat aweks gitu..baru nampak kesungguhan.. :)

      Delete