Thursday, 1 August 2013

# Malam Jumaat


Dulu masa aku duduk kat sekolah asrama, malam Jumaat begini boleh dikatakan malam yang agak menyeramkan. Budak dorm aku yang seramai 18 orang boleh dikatakan cuma 14 orang je pernah kena ganggu dek mahkluk halus. Baki termasuk aku tak pernah kena ganggu lagi. Jauh disudut hati, aku teringin juga nak tengok mende-mende gini. Sebelum ni asyik dengar cakap-cakap orang je pasal citer hantu.

Nak dijadikan cerita, pada suatu malam aku tengah baring atas katil empuk aku. Katil aku katil atas. Maka, tak pernah lagi bebudak berani nak panjat katil aku. Masa tu dah hampir tengah malam. Lampu semua dah tutup.

Tiba-tiba aku terdengar bunyi aneh;

Ta... ta... ta... ta... ta...!!!

Bunyi tu sekejap perlahan temponya, kemudian laju dan kemudian perlahan balik temponya. Aku baring diam-diam. Nak kata mahkluk halus, tak ada pula bulu roma aku meremang tak tentu hala.

Ta... ta... ta... ta... ta...!!!

Lama juga berlaku bunyian aneh tu. Aku masih mengamati bunyi itu dengan tenang. Aku cari di mana puncanya. Sekali imbas macam bunyi almari. Tak mungkin hantu almari.

Ta... ta... ta... ta... ta...!!!

Ok, baiklah. Aku malas nak cerita panjang penuh misteri. Dalam samar-samar bantuan sinar bulan tu aku boleh nampak satu mamat dalam posisi berjaga-jaga tengah makan biskut tepi katil kat hujung almari. Bunyi almari tu memang sengaja dia buat sebab nak cover bunyi kruk kruk biskut dalam mulut dia.

Macam celaka...!

4 comments:

  1. hahaha....gelak sakan cik akak dibuatnya...
    :)

    seram ..hihi

    ReplyDelete
  2. hahahaha tabah je laa.. punye la beriye org bace :P :P

    ReplyDelete
  3. Hahahahahh.... biasanya org buat bunyi time nk kentut je.. ni makan biskut pun kena ada bunyi jgk..

    ReplyDelete