Saturday 9 March 2013

Tiada Logika


"Putus? Awak nak hubungan kita selama 8 tahun ni putus begitu saja", kata Azroy dengan dahi yang berkerut.

"Ya, saya nak kita putus hubungan!", Alin balas lancar.

"Tapi, tapi kenapa? Saya tak pernah sakitkan hati awak. Hari-hari saya reply sms awak. Status pesbuk awak pun selalu saya Like", balas Azroy lagi.

"Ya, saya tau. Awak memang baik dengan saya", Alin jawab perlahan.

"So, apa lagi yang awak tak puas hati ngan saya? Segala wang ringgit dan masa saya habiskan untuk awak, ini balasan awak pada saya?" seraya Azroy menyepak tiang lampu dengan keting kakinya tanpa sebarang keluhan. Sungguhpun begitu, sakit di dalam siapa yang tahu.

Alin yang melihat telatah Azroy yang agak kebudak-budakkan kemudian menyambung perlahan, "Ya, saya rasa kita patut putus skang."

Azroy terpaku, diam membisu tak terkata apa-apa. Matanya berkaca.

"Tapi kenapa ye awak? Kenapa tiba-tiba je? Saya betul-betul tak faham dengan awak. Kenapa sekarang? Why?"

"Awak, kadang-kadang apa yang berlaku dalam hidup kita ni memang tak lojik dan tak masuk akal. Tapi itulah kenyataannya," Alin berkata tapi bukan penjelasan.

"Baik, saya terima keputusan awak. Mungkin ada hikmahnya. Cuma saya keliru..." hidung Azroy mula berhingus. Sesekali dia menyedut dalam-dalam.

"OK, saya nak dengar alasan awak. Alasan yang keluar dari mulut awak sendiri. Kenapa kita perlu putus macam ni? Awak dah ada orang lain ye?" Azroy mendesak.

"Tak, saya takde orang lain" Alin jawab ringkas.

"Habis tu?", Azroy masih tidak berpuas hati.

Alin diam. Kepalanya mendongak memandang ke langit. Dia mengambil nafas panjang kemudian menunduk dan terus memandang tepat ke wajah Azroy.

"Konek awak kecik," Alin terus berlalu pergi dan hilang dari pandangan.

No comments:

Post a Comment