Wednesday, 26 June 2013

# 786 Stall

Mamak Teh Tarik satu..

Tadi aku lepak makan di kedai mamak ngan sorang kawan. Agak ramai hamba pada ketika itu dan aku tak peduli kerana mereka hanyalah hamba. Hamba wang pada zahirnya pun.

Aku dan kawan aku bersembang dari topik bisness hinggalah ke topik kenapa bebudak skang suka amik gambar jerebu padahal gambar yang diambil tak ubah macam amik gambar sehelai kertas putih.

Setelah agak lama menyembang, aku rasa lenguh-lenguh badan. Aku membetulkan posisi badan. Kemudian aku mengangkat kedua-dua tangan ke atas seraya menolak ke belakang bagi merenggangkan otot.

Masa terangkat tu, tangan aku terlanggar benda kat belakang aku dan rasa dia macam gebu-gebu, pejal-pejal sikit.

Aku toleh ke belakang ada makwe dan pipi dia merah-merah pink dah.

Dalam hal macam ni, aku tak tahu adakah ini rezeki dari Tuhan atau makwe tu memang dari tadi condong ke belakang kepala aku?

2 comments:

  1. Amboi amboooiii..hihi.. sesaja la tu ambik gambar dlm jerebu.. muka pun jadi bertambah cun mcm camera360

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi2..tula pasal, alhamdulillah jerebu dah kurang..:)

      Delete