Tuesday, 2 April 2013

# Aku dan Masalah Engkau


"Ko ni duk termenung je dari tadi. Ada masalah taknak citer kat aku ke? Kita dah lama berkawan tau."

"Ermm...susah nak cakap. Masalah, masalah."

"Masalah pe? Masalah ngan awek? Kamon bro, kalau asyik gaduh cari je yang lain. Bersepah lagi kat luar sana nun. Settle"

"Bukan masalah awek la..."

"Dah tu, masalah keje? Tak cukup ke duit gaji ko tu. Kalau ko takde duit, pinjam la duit aku. Tak payah segan-segan"

"Duit aku cukup. Ni masalah lain..."

"Kalau masalah makwe bukan, masalah duit bukan, ni mesti masalah familykan?"

"Tak juga. Entah la bro. Pening pala aku ni dok pikir."

"Kalau semua bukan, apa masalah ko ni? Ko jangan nak cakap masalah ko ialah ko takde masalah. Aku terajang kang!"

"Hmm... Masalahnya 'problem'..."

Krik Krik Krik Krik (sound Effect cengkerik)

"Hmmm..."

Aku terus berlalu tanpa berkata apa-apa..kerana kalau terus menerus dilayan pasti ada yang makan selipar jap lagi..

No comments:

Post a Comment