Thursday 25 April 2013

# Invention


Manusia asalnya mencipta mesin untuk memudahkan kerja seharian.

Contohnya, mereka mencipta mesin basuh supaya mak-mak dan makwe-makwe tak perlu lagi berkemban ke sungai untuk membasuh baju.

Ada pun mereka mencipta telefon untuk berkomunikasi, tetapi kita masih memerlukan wang untuk membuat panggilan.

Maka mereka mencipta mesin ATM supaya kita senang mengeluarkan wang tanpa perlu beratur panjang di kaunter.

Tapi aku tak paham, kenapa dalam banyak-banyak Mesin Deposit Tunai, orang-orang dekat AmBank boleh pilih mesin bangang yang menyusahkan aku nak masukkan duit RM50. Setan apa bila aku masukkan 2 ratus tapi mesin tu boleh rejek sekeping je duit RM50 aku. Bangang.

"Duit tak betul tu. Duit palsu kot", kata seorang brader dekat sebelah aku tadi. 

Ah, ni lagi sekor bangang.

No comments:

Post a Comment