Wednesday, 10 July 2013

# Demonstrasi Aman


Solat terawih masuk malam ke dua meme meriah gilew, mesjid dan surau penuh merimpah ruah sampai tak cukup tanah, lau cam ni hari-hari kan best tapi masalahnya solat subuh nape tak plak fenomena merimpah ruah ini berlaku? Selain fenomena mesjid yang merimpah ruah terdapat gak fenomena kebanjiran belia-belia muda remaja berumur 10 tahun ke bawah.

Deme ni meme boleh pergi jauh, tapi dalam fenomena-fenomena luar biasa gini, benda yang paling buat aku hangin bila kutu-kutu ni mula melaksanakan demonstrasi dan kekecohan di luar mesjid ketika imam sedang mengangkat takbir dan solat berlangsung, time tula deme mengadakan upacara membakar mercun sambil terpekik terlolong dah macam kat Gaza tak pun Mesir plak aku rasa.


Ikut jiwa kekanak-kanakan, mau jew aku rebel imam dan membuat serangan hendap kat kutu-kutu yang  terlibat, tapi apakan daya jiwa itu telah lama berlalu, aku redha jela dengan harapan mereka diberi petunjuk dan hidayah.

8 comments:

  1. tu lah...agak-agaklah nak main mercun kan...huhu...
    salam tarawih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada agak2 nya kutu2 nih..hahha salam terawih kembali :)

      Delete
  2. Hahahaha..budak2 cam tu la perangainya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpa..teringat zaman kekanak2 tapi tak nakal cam tu hi3

      Delete
  3. dorang seronok tu, jangan pak imam dia melatah sudah.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib pak imam jenis steady dan beriman lebih..lau tak mau bersilat pak imam hahah

      Delete
  4. ibu bapa mereka pun tak larang.. tugas kita sedaya upaya tegur semoga mereka tergerak hati nak berubah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tu la saya pun no komen sebab tak pernah hadapi lagi..sumtime larangan pun tak diendah bek amik rotan kasi sedas dua...10 tahun dah wajib bersolat kan..haha yang umur bawah2 tu kena guna cari lain kot..hahhaa

      Delete