Sunday, 7 July 2013

# Pertanyaan 4


Aku kalau balik kampung, kalau takde warga emas tak tegur aku memang tak sah.

"Man, man... Nak kahwin tu biar kahwin dengan orang sini je. Muor ke, Tangkak ke. Tak payah jauh-jauh. Nanti senang pakcik nak datang makan kenduri kamu."

Aku macam biasa. Macam biasa. 

Aku mencari dinding untuk bersandar. Kedua tangan aku seluk dalam poket seluar.

Dengan tenang aku merenung tajam muka pakcik tu. 

"Kenduri saya je yang pakcik kisah, kenduri pakcik macam mana pulak?"

Lepas tu pakcik tu terus campak kopiah ke tanah dan buat upacara Gwiyomi.

6 comments:

  1. orang kampung mmg begitu.. sama la kita.. tiap kali balik ditanya, bila nak ada anak..ohooiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula pasai..deme meme cam tu..tapi bila nengok dari side pos+ deme ni caring lau lihat dari side ne- deme ni bz body..hahha

      Delete
  2. hihi.. orang kampung mama akan cakap begini kalau jumpa mama " eh! bukan ko dulu kurus ker?, anak berapa dah...." dan bla bla bla...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha biasa la mama..lagi lama tak jumpa lagi byk kisarnya...hi2

      Delete
  3. kalau ada kenduri tu pun..jangan lupa ajak cik akak sekali...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah itu pasti...:) cik akak pun sama jangan lupe kita sama

      Delete